Thursday, March 9, 2017

PIBG, Orkid, Kueh & Ikan


Cerita bulan lepas :)
Pergi PIBG sekolah Zara Aliah.
Tahun lepas tak pegi sbb
balik Penang tak silap.
Ada wedding cousin Zaf.

Kalini pergi tuk 2 org anak plak.



Lepas habis PIBG kami terus jejalan.
Lalu jalan nursery kat Sg Buloh tu.
Tetiba Zaf benti kat kedai bunga orkid.



Ai mmg peminat bunga orkid.
Tp tak pandai bela.
Yang semua ni bunga hidup.



MasyaAllah cantiknya.
Suka sgt warna2..yg terang dan segar semua tu.



Kat situ bukan aje ada yg bunga hidup,
yg plastik pun ada jua.
Zaf cakap pilih la satu..yeyyy
dan pasti ai pilih plastik hahaha
nak bela hidup tangan tak hijau.
Mak kau hijau je yg ada :p

Oh yer.. tuk makluman..
kedai2 bunga sepanjang jalan sg buloh ni
semua nak tutup.
Ada developer amik alih.. nak buat highway kalau tak silap.
Alahai sedihnyaa...
dr zaman sekolah lagi kedai2 ni ada..
tetiba dah takde..
masing2 pindah tp berlainan tempat.
Kedai ikan yg kami suka pegi pun takde jua nanti
Tak tau la pindah mana :(

Setel kat kedai orkid,
kami terus ke Shah Alam.
Zaf ajak minum petang.
Kami makan kat Kueh.



Cantik kuih2 melayu kan.
Warna-warni.



Anak2 dara.



Hero2.



Mummy pun nak gambar jugak.



Kami order soto & nasi tomato.
Share semua orang.



Sederet area Kueh tu ada kedai ikan,
sempat singgah situ sblm balik.
Dah masuk tu,
alang2 beli la ikan2 lagi.



No comments: